Do kompletu

Jedną z wielu moich pasji jest kolekcjonowanie szkła i ceramiki, głównie tzw. mid-century modern, ale nie tylko. Kiedyś udało mi się upolować filiżankę Rosenthal z serwisu Composition Eisblume zaprojektowanego przez fińskiego projektanta Tapio Wirkkalę. Cudna filiżanka na nóżce była niestety bez spodka i od tamtej pory szukałam go, by mieć komplet. Niedawno wreszcie trafiłam na spodek w niemieckim internetowym sklepiku. Jakaż była moja radość, gdy spodek przybył i odkryłam, że nie tylko jest w idealnym stanie, ale został wyprodukowany na 100-lecie firmy Rosenthal. A zatem spodek ma tyle lat, co ja. 😊 Bardzo się cieszę, że udało mi się skompletować tę śliczną porcelanę. Podoba mi się zarówno fason, jak i zimowy wzór.







W skandynawskim wzornictwie często przewijają się zimowe motywy. I w sumie nic w tym dziwnego, skoro Skandynawowie mają bliżej do bieguna niż np. my. Słynne szklane trolle ze szwedzkiej firmy Bergdala Glasbruk wyglądają jak lodowe rzeźby. Jeszcze żadnego nie mam, ale wszystko przede mną.

PS Zapraszam (wreszcie) na kolejne rozdziały "Łez Złotego Księżyca". 🌙📖

Komentarze

  1. W komplecie wyglądają ślicznie. Pozdrawiam serdecznie i życzę spełnienia marzeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wytrwałość się opłaciła, choć już zaczynałam tracić nadzieję, że znajdę gdzieś sam spodek. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Istotnie, piękny zimowy wzór💙 Cieszę się bardzo, że udało Ci się skompletować zestaw - wychodzi na to, że jednak warto być cierpliwym, ale nie bezczynnym. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naczekałam się trochę, ale ważne, że wreszcie mam komplet. Widocznie los stwierdził, że zasługuję na małą nagrodę. ;)

      Usuń

Prześlij komentarz