W stalowym kręgu

 Parafrazowałam tytuł słynnej kiedyś telenoweli, bo tak skojarzył mi się Skwer Rzeźby na Woli. Na niewielkiej przestrzeni stłoczono około 20 stalowych rzeźb. Zostały po raz pierwszy zaprezentowane w 1968 roku na Biennale Rzeźby w Metalu. Dawniej stały wzdłuż ulicy, potem przeniesiono je na skwer naprzeciwko Cmentarza Prawosławnego. Skwer jest obecnie porządkowany, a ulica przy której się znajduje jest przebudowywana. Niektóre rzeźby wymagają konserwacji albo chociaż odmalowania.

Awangarda

Baza

Biennal

Bohaterom Woli

Drogowskazy

Dzieciom poległym za Warszawę

Glob

Jutrzenka

Kompozycja

Koncert

Melodia

Planetoida

Stalowa etiuda - detal

Stalowa etiuda

Totem

Żagle

Żyrafa - detal

Żyrafa

Mam słabość do abstrakcyjnych rzeźb, więc każda okazja do podziwiania ich w plenerze czy galerii bardzo mnie cieszy. Najbardziej spodobała mi się pierwsza rzeźba - jest w niej coś pierwotnego jak plemienny taniec. Kolejną rzeźbą, która zrobiła na mnie spore wrażenie jest "Dzieciom poległym za Warszawę" - ostre krawędzie i czerń przywodzą na myśl śmierć i rozkład, to prawie jak wizerunek Ponurego Żniwiarza. Natomiast rzeźba "Żagle" jest tak skonstruowana, że zmienia swój kształt w zależności od kąta patrzenia.