Hobby w czasach zarazy cz.2








Powolutku rozrasta się moja kolekcja szkła, a wraz z nią zbiór książek poświęconych sztuce i designowi. Ostatni szklany nabytek to rubinowo bezbarwny kielich z Huty Szkła Tarnowiec. Kielich zaprojektował Jerzy Słuczan-Orkusz. Co ciekawe kolor rubinowy nie jest jednolity, ale pod światło widać w szkle fantazyjne smugi. Kielich posiada kilka drobniutkich rysek użytkowych, ale poza tym szkło wygląda wspaniale. Na mojej liście zakupowej jest jeszcze kilka pozycji do odhaczenia, więc mam nadzieję, że uda mi się powiększyć kolekcję o następne szkła.
Nie mogłam się powstrzymać, by nie pokazać ponownie moich talerzyków z serii "lodowy grys". W antykwariacie znalazłam natomiast książkę o Bauhausie. To tak na pocieszenie, ponieważ restrykcje spowodowane pandemią nie pozwoliły mi na zwiedzenie wystawy poświęconej Bauhausowi w Instytucie Goethego. A na ostatnim zdjęciu przycisk do papieru ze szkła murano z zatopionymi w masie szklanej pęcherzykami powietrza.
W miniony weekend uczestniczyłam online w wydarzeniu Desa Design Days na Facebooku. Na moim profilu udostępniłam kilka nagrań, jeśli ktoś jest zainteresowany.